stress verminderen bij thuiswerken

Stress en burnout

  • Ben je aan het ‘overleven’?
  • Voel je je overvraagd?
  • Miss je focus?
  • Slaap je slecht?
  • Lukt het je niet om de cirkel te doorbreken?

Dan is het Stress en burn-out programma iets voor jou. Zeker in deze hectische tijden met Corona is het essentieel om te zorgen dat je overeind blijft en zo fit mogelijk. Stress reductie is daarbij onontbeerlijk.

Wat ik bied is een integraal programma waarin we jouw stress-spiraal doorbreken en je helpen door aanpassing van je lifestyle (voeding, beweging en slaap) dagritme en gezonde rituelen als meditatie of mindfulness.

Daarnaast is het ook mogelijk te reflecteren op je toekomst en loopbaan. Juist nu vragen veel mensen zich af: wat ben ik allemaal aan het doen en wat is er nu echt belangrijk? Ik help je een plan te maken waar je mee uit de voeten kan en dat bij je past.

Hoe werkt het?

  • Normaliter bestaat dit programma uit 8-10 persoonlijke gesprekken van 1,5 uur. In het kader van Corona kijken we wat nu actueel en nodig is.
  • Aan de hand van een checklist brengen we in kaart hoe het met je gaat, ook lichamelijk. Indien nodig schakelen we met de huisarts.
  • Tussen de gesprekken door doe je verhelderende opdrachten om oorzaken, ‘schadelijke’ gedragspatronen en valkuilen in kaart te brengen. Maar ook je sterke kanten en succesmomenten.
  • Je krijgt als ‘huiswerk’ ook relevante literatuur mee dat je weerbaarder maakt tegen de boze buitenwereld.

Wat ontdek je?

  • Hoe je vandaag nog aanpassingen kan maken in je leef- en werkpatroon waardoor je met meer rust en overzicht de dingen kan doen die prioriteit hebben.
  • Je leert je eigen signalen beter herkennen en hierdoor eerder bijsturen waardoor je uitval voorkomt.
  • Op jouw manier de dingen doen waar je energie van krijgt.
  • Weten wat je wilt en kunt.
  • Grenzen stellen.
  • Een plan maken voor een vitaal leven met plezier.
Hoe haal je er het meeste uit?
  • Zorg dat je op tijd bent of 5 minuten te vroeg. Dan kan je even acclimatiseren. dit geldt ook online. Zorg voor een rustige plek en iets te drinken als we online werken.
  • Maak tijdig de tussentijdse opdrachten en stuur ze ter voorbereiding aan mij terug
  • Plan wat tijd in na het gesprek om je inzichten vast te kunnen leggen als alles nog ‘vers’ is.
Vragen?

Voor vragen over kan je contact opnemen met Ruerdje van Mierlo via info@talenthuis.nl

Zin om te beginnen?

Stuur dan direct even een mailtje om een plek te reserveren.
Wellicht tot gauw!

"Burn-out komt het meest voor bij bevlogen personen. Beroepen waar je heel betrokken bij bent en je niet zo snel ziek meldt."

(Arbeidssocioloog Fabian Dekker)